Omtaler fra denne brukeren (0)

replies:

Omtale: Svindel 24/7!

Kjenner godt til et identisk tilfelle med Be2, og her må du bruke forbrukerkjøpsloven for alt den er verdt, i tillegg til delen med åpenbar svindel i selve innholdet av "tjenesten". Listen er svært lang på paragrafer som kan brukes, prøv med brudd på angrerettsloven §8 første ledd bokstav h, §16 og §18 som går på opplysningsplikt rundt angrefrist m.v. Brudd på §8 første ledd bokstav h fører til utvidet angrefrist etter § 21 og alt du trenger å gjøre er å skrive til [email protected] og erklære tydelig at du angrer kjøpet, ikke vil være kunde osv. Ta vare på e-post du sender som bevis ovenfor inkassobyrået og evt. forliksrådet ! Betal aldri og husk at det er motparten som må klage deg inn for forliksrådet, det er tvilsomt at de gjør hvis du har en god sak. I tilfellet jeg nevner var Intrum Justitia AS inkassator og de gav opp kravet til slutt, trist at de kjøper denne type svindelgjeld.

Omtale: Svindel 24/7!

Mette: hvis du har forsøkt å si opp medlemskapet og har e-post eller annen dokumentasjon på dette (vitner f.eks.) så forklar til dette til inkassoselskapet og si at du ikke betaler pga. forsøkt oppsigelse. Alternativt er jo selve innholdet på siden preget av falske profiler, og altså ingen tjeneste som skal betales. Skaff evt. en advokat, og husk at det er motparten som må bevise at du har et gyldig kundeforhold.